NORIAN News

 

Vi lyckades!




Målet var tufft satt men vi har lyckats. Läs vad CEO Knut Anders Opstad berättar om det arbete vi gör och vad NORIAN betyder för honom.

Det är nu dags för nästa femårsplan.

Det har nu gått fem år sedan vi satte vår förra femårsplan och ska jag vara helt ärlig så såg jag att den var utmanande. Nu sitter jag dock här stolt med facit i hand och vi nådde målet precis enligt planen. Vi lyckades!

År 2022 stärkte Norian sin position på marknaden genom att nå en omsättning på 317 M NOK. Detta innebär en enastående tillväxt på hela 17%.

Vår EBITDA steg under året till 24,4 M NOK. Även denna ökning bekräftar den stabila position jag ser att vi har inom NORIAN.

Tillsammans med Country Heads för alla NORIANs länder sätter vi nu planen för de kommande fem åren. Och självklart är den återigen utmanande och kaxig men jag har den största tilltro att vi återigen når vårt mål.

Vår affärsidé fungerar.

NORIANs verksamhet innebär att vi hjälper kunder med att hantera deras lön- och ekonomiprocesser. Allt för att kunderna skall få tid till att istället fokusera på sin kärnverksamhet och därmed stärka sin konkurrenskraft på marknaden.

Båda jag och mina kollegor utmanar hela tiden oss själva och processerna med att ha en tydlig målbild i arbetet mot smartare processer och tjänster till våra kunder. För mig är det viktigt att det vi erbjuder våra kunder skapar ett värde och att samarbete resulterar i en ömsesidig affärsnytta.

Att vi fortsätter att prioritera att det ska vara enkelt för våra kunder, är något som jag verkligen uppskattar med oss på NORIAN. Vi är, och ska fortsätta vara, flexibla och snabba så att vi lätt kan följa våra kunder och deras behov.

Skapa framgång globalt med NORIAN som partner.

Vi har kunder med lokalt intresse men även kunder som satsar på mer global tillväxt. För att även kunna följa och stötta våra kunder med globalt fokus har vi  i ett par år fokuserat på att utveckla vårt globala erbjudande till våra kunder.

Jag ser att företag med global tillväxt behöver tid för att investera i sin tillväxt och det gäller både om företaget väljer att köpa upp andra företag eller om de bygger upp företag från grunden. Tid är ju en lyxvara och för att kunna öka vårt värde till våra kunder har vi fortsatt fokus på att utveckla vårt globala stöd även framöver.

Läs vad André Skavhaug, Manager Shared Service Center, på Power säger om samarbetet med NORIAN som påbörjades 2016.

POWER har gjennomført en omstilling av selskapet og har i samme periode hatt en vesentlig omsetningsøkning. 

Sammen med NORIAN har vi effektivisert mange av back-office prosesser med bruk av smart logikk og RPA.

I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.

Vi hadde hverken tid eller kapasitet til gjøre så mye alene og er derfor veldig glade for å ha en profesjonell partner som NORIAN sammen med oss på dette.

Att enhetliga och effektiva processer underlättar vid tillväxt är ingen hemlighet. Idag finns en del affärssystem som stöttar global tillväxt. I de fall där systemet istället begränsar ser jag vinning med att använda vårt duktiga IA-team som bygger automation och ”boostar” för smartare processer vilket underlättar arbetet i vardagen för våra kunder.

Hos oss på NORIAN tilldelas du alltid EN kundansvarig något som jag ser som en stor fördel och enkelhet för dig som kund.

Att jag och mina kollegor drivs av att arbeta mot mål begränsas inte bara till internt, utan för oss är alla våra kunders framtid och framgång lika viktig. Vart vill kunden och vad kan vi göra för att stötta i resan att nå målet?  En nära samverkan mellan oss och kunden, där vi tillsammans arbetar som ett vinnande lag, ser jag som vägvinnande för framgång.

Medarbetarkraft med mycket hjärta.

Att vara medarbetare på NORIAN innebär möjlighet till utveckling och jag ser att vårt arbete med Kaizen och målstyrning med OKR ger kollegorna utmaningar i vardagen som gör att vår koncern drivs framåt.

Kunskap är en självklarhet för oss och med den globala kultur som vi skapat inom gruppen har vi alla en förståelse och respekt för varandra. Jag känner stolthet när jag ser hur vi månar om varandra. Vår kommunikationspolicy där feedback är vardag, ser till att vi alltid strävar mot att bli en bättre version av oss själva.

När jag tänker på Norian och vår medarbetarkraft så är det engagemang och hjärta som först dyker upp. Vi har högt i tak och jag kan lova er att våra sommar- och julfester inte är något man vill missa!

Nya mål att erövra.

Så är det dags för att sätta den kommande femårsplanen där vi har stort fokus på vår tillväxt, våra nuvarande kunder och vår medarbetarkraft.

Att nöjdhet hos både våra kunder och medarbetare fortsatt är högst upp på vår priolista, även de kommande fem åren, är en självklarhet och jag ser alla möjligheter för framtiden och att lyckas, både för våra kunder och för NORIAN.

 

Social media:

Kontakta oss

NORIAN är en tjänsteleverantör inom redovisning, lön och automatisering med målet att leverera smartare, snabbare och bättre tjänster.

© 2022 NORIAN. All Rights Reserved. | Privacy Policy | Kontakt | Löfströms Allé 7, 172 66 Sundbyberg, Sverige | Powered by Sitea

Pic-text-kontakt@2x